Saturday 22 June 2013

طلاعیه شماره 55 - رضا شهابی برای عکسبرداری ام.آر.آی از کمر به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد.

روز چهارشنبه 29 خردادماه رضا شهابی در نتیجه ی پیگیری های مکرر خانواده اش جهت انجام عسکبرداری ام.آر.آی از مهره های کمر از زندان اوین به بیمارستان شهدای تجریش تهران منتقل شد.
پس از انجام ام.آر.آی و حصول نتیجه، تشخیص ابتدایی تکنسین و متخصص عکسبرداری این بود که مهره های کمر رضا جابجا شده و به دیسک ها فشار می آورد که این امر باعث فشار آمدن به عصب سیاتیک و درد شدید در ناحیه ی کمر و پای چپ می شود که البته این نظر باید توسط پزشک متخصص تأیید شود. بنا بر مشاهدات عینی وضعیت رضا شهابی به گونه ای بوده است که لنگ لنگان راه می رفته و بدون کمک دیگران قادر به راه رفتن عادی نبوده است.

مشکلات کنونی رضا شهابی عارضه هایی است که در زمان دستگیری، بازجویی و حبس دچار او شده است و بنا بر نظر پزشکان متخصص توان تحمل حبس را از وی سلب کرده است.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی خواستار آزادی فوری این عضو هیئت مدیره و خزانه دار سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از زندان به جهت درمان های اساسی و مستمر مشکلات وخیم جسمی اش است.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی- 26 خرداد 1392

Monday 17 June 2013

اطلاعیه شماره 54- شرایط جسمی بسیار وخیم رضا شهابی در زندان اوین!

هفته گذشته فشار درد كمر رضا شهابی كه به پاي چپ اش سرایت کرده بود باعث شد تا او را در درمانگاه زندان اوین بستری کنند؛ اما به دليل نبود امكانات پزشكي، بهداشتي  و تغذیه ی مناسب و همچنین برخورد نامناسب و توهین آمیز مسئول بهداري و پزشك بهداري زندان اوين، با درخواست شخصي مجدداً به زندان منتقل شد. در حال حاضر رضا شهابی در شرايط بسیار بدي به سر می برد و تنها با كمك هم اتاقي هايش قادر به کمترین جابجایی است. درد کمر و پای چپ رضا تنها با تزريق آمپول مورفين، كورتون و مسكن های دیگر ساكت می شود و امان این کارگر زندانی را بریده است.
مسئولان زندان به بهانه ی شرایط انتخابات از انتقال رضا به بیرون از زندان جهت انجام ام.آر.آی هم سرباز زده اند و این کارگر زندانی را متهم به بزرگ نمایی و اغراق در وضعیت وخیمی می کنند که خودشان بر سر او آورده اند!
کمیته ی دفاع از رضا شهابی باز هم اعلام می کند که بنا بر اعلام پزشکان معالج رضا وضعیت جسمی او به گونه ای است که به هیچ وجه توان تحمل زندان را ندارد و باید به سرعت از زندان آزاد شود. این کمیته مسئولان قضایی و امنیتی را، که علیرغم دستور اکید پزشکان معالج رضا را در شرایطی نامناسب و بعد از عمل جراحی حساس به زندان منتقل کردند، مسئول شرایط بسیار وخیم وی می داند و از تمامی تشکل ها و فعالان کارگری ایران و جهان می خواهد که اکنون نیز مانند دفعات پیش به هر شکل ممکن اعتراض خود را به تداوم حبس این کارگر زندانی و عضو هیئت مدیره ی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کنند.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی- 26 خرداد 1392
شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢
www.k-d-shahabi.blogspot.com

Wednesday 12 June 2013

اطلاعيه شماره 53- صدور قرار 4 میلیون تومانی برای رضا شهابی و بازجویی از همسر وی!

بنا بر گزارش رسيده روز شنبه 19 خرداد، رضا شهابي را به شعبه ی 4 بازپرسی دادسراي اوين برده اند و به او اعلام كرده اند كه 12 روز غيبت داشته اي و به همين دليل براي او 4 ميليون تومان قرار صادر كرده اند! البته رضا شهابي به آنها گفته است: من غيبتی نداشته ام و مأموران امنیتی و دادستانی طی تماس های تلفنی به من گفته بودند كه هر وقت قرار شد به زندان بازگردی ما خودمان زنگ می زنيم و آن وقت بیا و خودت را معرفي كن؛ طبیعتاً رضا هم بر این اساس عمل کرد و هنگامی که با وی تماس گرفته شد راهی زندان اوین شد. اکنونقرار شده است كه این موارد را از دادستاني استعلام كنند.
همچنین لازم به ذکر است چند روز پیش ربابه رضایی، همسر رضا شهابی، به اداره ی پیگیری وزارت اطلاعات احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت. در این بازجویی ربابه رضایی برای انعکاس شرایط همسر زندانی خود مورد بازخواست قرار گرفت و در جواب این بازخواست ها عنوان کرد که: من تنها به تماس هایی که با من در رابطه با احوال پرسی همسرم می شود جواب داده ام و هیچ عمل خلافی انجام نداده ام.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی ضمن محکوم نمودن صدور قرار نابجا برای رضا شهابی و همچنین بازجویی از همسر این کارگر زندانی، خواستار پایان دادن این برخوردهای ضدکارگری مأموران امنیتی و قضایی است.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی- 20 خرداد 1392