Friday 4 July 2014

اطلاعیه شماره ۷۰ کمیته ی دفاع از رضا شهابی هشدار: زندگی رضا شهابی در خطر است؛ شاید فردا دیر باشد!

35 روز از اعتصاب غذای رضا شهابی می گذرد و در این مدت حدود 15 کیلوگرم وزن او تحلیل رفته است؛ فشار خون او نوسان شدید دارد و معمولا بسیار پایین است؛ در روزهای اخیر بی حال است و چندبار بیهوش شده است؛ یکبار پس از بیهوشی او را به بهداری زندان منتقل کردند، پزشک بهداری قصد داشته به او سرم تزریق کند و گفته است: "خودم اعلام میکنم که اعتصاب غذای تو تمام شده است" که این امر با واکنش تند رضا روبرو شده و بدون هیچ اقدامی رضا را مجدداً به بند بازگرداندند. روز چهارشنبه رضا پس از تأخیر طولانی در محل ملاقات با خانواده حاضر شد زیرا توانایی راه رفتن نداشته و بنا به گفته ی خودش تنها به این دلیل آمده است که خانواده بیش از این نگران نشوند. همسر رضا پس از این دیدار عنوان کرده است که حال عمومی رضا به هیچ وجه خوب نیست و آثار ضعف و بی حالی شدید به وضوح در او مشهود است به نحوی که هر لحظه امکان دارد از حال برود و اتفاق ناگواری رخ دهد. این ها همه در حالی است که رضا پیش از این اعتصاب غذای کشنده نیز در سلامت نبود و نیمه ی چپ بدن اش تقریباً بی حس بود، دچار نوسان فشار بود و پزشک معالج اش دستور عمل جراحی فوری مهره های کمر داده بود.
همسر رضا چندروز پیش به دفتر نماینده ی دادستان (خدابخش) مراجعه کرده بود که عملاً هیچگونه جواب مشخصی دریافت نکرد. آقای خدابخش تنها به شکلی مبهم عنوان کرد که ان شاء الله رسیدگی میکنیم و گویا قصد دارند پس از گرفتن جان رضا به زندان گوهردشت مراجعه و تکلیف رضا شهابی را مشخص کنند.
فردا (شنبه 14 تیرماه) همسر رضا شهابی قصد دارد مجدداً به دفتر نماینده ی دادستان مراجعه و اعلام کند اگر سریعاً به وضعیت رضا رسیدگی و او را به بیمارستان منتقل نکنند، خانواده نیز مانند رضا دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
رضا شهابی در نامه ی سرگشاده ای که به دادستان نوشته است، خواسته های خود را اینگونه مطرح کرده است:
"۱- بازگشت به محل قبلی زندان اوین بند ۳۵۰
۲- مرخصی استعلاجی جهت درمان و عمل جراحی دیسک کمر ( به دور از استرس و بگیر و ببند و حضور ماموران زندان که باعث ایجاد رعب و وحشت و مزاحمت و ناراضتی به مراجعه کنندگان و کادر بیمارستانی و تیم پزشکی از جمله پزشک و پرستارو غیره)
۳- اجرای ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی (قانون تجمیع)
۴- اجرای قانون آزادی مشروط"
کارگران، فعالان کارگری، تشکل های کارگری و مردم شریف و آزاده
واقعیت است که به دور از هرگونه بزرگنمایی و اغراق جان رضا شهابی درخطر است و هر لحظه بیم آن می رود اتفاق ناگواری رخ دهد. پس به هرشکل و از هر طریق که می توانیم اعتراض خود را نسبت به شرایط غیرانسانی و ظالمانه ای که سیستم سرمایه داری و دستگاه امنیتی و قضایی آن برای رضا شهابی ایجاد کرده است اعلام کنیم. خواست فوری و ضرب العجل ما این است که در وهله ی اول رضا را به بیمارستان منتقل کنند. شاید فردا دیر باشد. . .
کمیته ی دفاع از رضا شهابی - 13 تیرماه ١٣٩٣
شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢

No comments:

Post a Comment